CrossFit Dordrecht update

In augustus zijn we begonnen met ons CrossFit avontuur, dus tijd voor een update.
De korte samenvatting is dat we het inmiddels beginnen te begrijpen, we het erg leuk vinden en de spierpijn elke keer minimaal 2 dagen duurt!

Twee keer per week

Ja je leest het goed, we beginnen het te begrijpen. We sporten nu 2x in de week bij CrossFit Dordrecht, dat is te combineren met onze andere sport en zo komen we lekker in het ritme. Iedere les is weer anders maar het draait om 3 dingen, die samen zorgen dat je conditie verbetert. De drie dingen zijn 1. snelheid. Daarom hangt die klok bovenin de zaal, je gaat voor het maximale, want je oefeningen wil je zo snel mogelijk doen. 2. kracht, je maakt gebruik van veel gewichten en het is de uitdaging dat je dit steeds verder opbouwt! En 3, uithoudingsvermogen. Je kunt heel veel gewicht pakken of een oefening super snel doen, maar de kunst is om hier de balans in te vinden en de totale WOD (workout of the day) af te maken. Daar heb je wel uithoudingsvermogen voor nodig. Wat behalve deze 3 punten ook handig is de techniek, maakt het CrossFit een stuk makkelijker. Het leuke van CrossFit is dat je echt tot de max gaat en daarom word je sterker en sneller en beter!

Barbells barbells barbells

Hier hadden we eerder geen ervaring mee en nu hebben we ineens 25 kilo boven ons hoofd. Met de barbell doen we van alles! Eigenlijk gaat er geen les voorbij dat je barbell niet gebruikt. Aan de stang hang je gewichten om het steeds een stukje zwaarder te maken. En vervolgens is het natuurlijk de kunst om de barbell achter elkaar omhoog te pushen.

Gymnastics

Bij CrossFit komt ook veel lenigheid kijken, en dat moet je natuurlijk ook trainen. En voor je het weet sta je bijna een uur lang op z’n kop, de handstand te oefenen. Met als doel om de push up handstand te kunnen, op je handen te lopen en ga zo maar door. Tijdens een speciale gymnastics les wordt er aandacht besteed aan dit soort oefeningen. Eigenlijk zijn alle oefeningen die je doet zonder gewichten gymnastics, dus ook de burpees, push ups, sit ups en de double unders. De double unders? Ja dat is touwtje springen waarbij je 1x sprint en 2x het touw rond draait.

Verslavend!

Dat is het goede woord. CrossFit is echt verslavend! We voelen ons af en toe nog echt een nerd, maar dat maakt niets uit! Iedereen helpt mee en soms heb je ook een buddy WOD. Dat is een reeks oefeningen die je samen met je buddy afmaakt. Het is leuk om te zien dat je na een aantal weken al sterker wordt, je beter snapt hoe het werkt, de mede sporters leuk zijn en wilt steeds weer nieuwe dingen proberen!


Crossfit Dordrecht

Crossfit is een redelijk nieuw sport in Dordrecht. We vinden het zoals je merkt tot nu toe wel echt heel erg leuk. De lessen blijven elke keer weer een uitdaging. En ja soms is het ook wel eens frustrerend als je een gewicht niet kan tillen, of ziet dat je buurman of buurvrouw met het ‘grootste gemak’ even het dubbele gewicht pusht. Maar wat het zo leuk maakt is dat je ziet dat je zelf elke keer weer meer kan, beter en fitter wordt. De lessen zijn divers en zo ook je medesporters. Zo zijn er altijd beginners, maar ook gevorderden die het al langer doen, waardoor je weer extra motivatie krijgt.


Wij nodigen je dan ook uit om eens een proefles te volgen bij Crossfit Dordrecht. Okay, het is misschien even wennen, maar na een aantal keer echt heel leuk! En de trainers helpen je door de les heen. Elke keer weer 🙂
Ga je ook de uitdaging aan? Meer informatie vind je op http://www.crossfit-dordrecht.nl/.


Tot de volgende update of tot bij CrossFit Dordrecht!

-Ays en San-

 

Lees ook: Zomervakantie is voorbij, aan de bak bij CrossFit Dordrecht

Geef een reactie